Detaily kurzu
Číslo akreditace: A2020/0782-SP/PC/PP/VP
Popis kurzu:
Cílem kurzu Úvod do komunikačních dovedností v sociálních službách je získání základů klíčových kompetencí v oblasti komunikace s uživateli sociálních služeb. Účastníci kurzu se seznámí s teoretickými i praktickými východisky komunikace se zaměřením na uživatele sociálních služeb. Během kurzu se dozví, jak využívat verbální a neverbální formy komunikace v praxi, včetně základů asertivní komunikace se zaměřením na rozpoznání negativních projevů v komunikaci. Probíranou látku si prakticky vyzkouší na modelových situacích. Po absolvování kurzu bude účastník orientován v praktickém využití komunikačních technik, které pomohou zkvalitnit vztahy s uživateli služeb a jejich rodinnými příslušníky.
Co mi kurz přinese:
Cílovou kompetencí je získání základů klíčových kompetencí v oblasti komunikace s uživateli sociálních služeb a efektivní a asertivní komunikace s uživateli služeb a jejich rodinnými příslušníky. Využití komunikace ke zkvalitnění a prohloubení vztahu s uživateli služeb, jako nástroje k profesionálnímu přístupu a poskytování péče na základě individuálních plánů, které odpovídají realitě uživatele.
Délka: 8 vyučovacích hodin
Způsob zakončení kurzu: rekapitulace probírané látky
Komu je kurz určený:
- Pracovníkům v sociálních službách
- Sociálním pracovníkům
- Vedoucím pracovníkům
- Neformálním pečovatelům
Vstupní předpoklady: žádné
Obsah kurzu:
- Úvod
- Verbální a neverbální komunikace
- Empatie v praxi pracovníků v sociálních službách, využití v komunikaci
- Využití asertivity v komunikaci s uživateli
- Jak poznat manipulativní jednání
- Diskuze, zhodnocení přínosu kurzu, závěr