Detaily kurzu

Číslo akreditace: A2020/0782-SP/PC/PP/VP

Popis kurzu:

Cílem kurzu Úvod do komunikačních dovedností v sociálních službách je získání základů klíčových kompetencí v oblasti komunikace s uživateli sociálních služeb. Účastníci kurzu se seznámí s teoretickými i praktickými východisky komunikace se zaměřením na uživatele sociálních služeb. Během kurzu se dozví, jak využívat verbální a neverbální formy komunikace v praxi, včetně základů asertivní komunikace se zaměřením na rozpoznání negativních projevů v komunikaci. Probíranou látku si prakticky vyzkouší na modelových situacích. Po absolvování kurzu bude účastník orientován v praktickém využití komunikačních technik, které pomohou zkvalitnit vztahy s uživateli služeb a jejich rodinnými příslušníky.

Co mi kurz přinese:

Cílovou kompetencí je získání základů klíčových kompetencí v oblasti komunikace s uživateli sociálních služeb a efektivní a asertivní komunikace s uživateli služeb a jejich rodinnými příslušníky. Využití komunikace ke zkvalitnění a prohloubení vztahu s uživateli služeb, jako nástroje k profesionálnímu přístupu a poskytování péče na základě individuálních plánů, které odpovídají realitě uživatele.

Délka: 8 vyučovacích hodin

Způsob zakončení kurzu: rekapitulace probírané látky

Komu je kurz určený:

  • Pracovníkům v sociálních službách
  • Sociálním pracovníkům
  • Vedoucím pracovníkům
  • Neformálním pečovatelům

Vstupní předpoklady: žádné

Obsah kurzu:

  • Úvod
  • Verbální a neverbální komunikace
  • Empatie v praxi pracovníků v sociálních službách, využití v komunikaci
  • Využití asertivity v komunikaci s uživateli
  • Jak poznat manipulativní jednání
  • Diskuze, zhodnocení přínosu kurzu, závěr

Přihláška do kurzu

Např. 1. 1. 1970
Odesláním registračního formuláře vyjadřujete souhlas se zpracováním osobních údajů. Informace o zpracování osobních údajů naleznete v patičce webu.